به عنوان یک ایرانی به نظرتان برای حفظ و پاسداری از زبان ملی چه باید کرد

برای حفظ و پاسداری از زبان ملی چه باید بکنیم

برای حفظ و پاسداری از زبان فارسی ملی چه باید کرد

 زبان شیرین پارسی که همان زبان مادری ما می‌باشد، مجموعه‌ای ارزشمند شامل پارسی باستان، کتیبه‌ها و سنگ‌نوشته‌های قدیمی با خطوط میخی و  پارسی میانه یا پارسی دری با  سنگ‌نوشته‌های خطوط پهلوی و از سویی دیگر الهام‌گرفته از فرهنگ بعد از اسلام، همه‌جا بهترین سرمایه ملی و هویّت ما ایرانیان است. این امانت گران‌بها، میراثی است که سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل به دست ما رسیده است، اهمیت آن زمانی بیشتر می‌شود که حماسه‌سرای ایران باستان، فردوسی می‌گوید عجم را با آن بها داده و قدر و قیمت بخشیده است.

 بسی رنج بردم در این سال سی        عجم زنده کردم بدین پارسی

...... زبان پارسی آیینه هویت ما ایرانیان در ایران و جهان است و باید همه ما در حفظ و مراقبت و سالم‌نگاه‌داشتن آن به‌هیچ‌وجه کوتاهی نکنیم. زبان پرظرفیت، شیرین و رسای پارسی توانسته است، بخش عظیمی از سرزمین‌های جهان را تحت نفوذ معنوی خود قرار دهد و برای ملت‌ها، فرهنگ و دین و معرفت به ارمغان آورد.

......زبان پارسی، بر بنیاد گسترد‌گی حوزه مفهومی‌اش در میان پارسی‌زبانان، از ارزش ویژه‌ای برخوردار است؛ برخورداری از این ارزش، زمانی دستیاب می‌شود که روند اثرگذاری و اثرپذیری این زبان را در فرایند دوسویه آن (مرحله دادوستد زبانی) مورد ژرف‌نگری قرار بدهیم .


ضرورت حفظ و پاسداری از زبان پارسی - - پردازش علائم و داده‌ها


jsdp.rcisp.ac.ir/content/24/ضرورت-حفظ-و-پاسداری-از-زبان-پارسی
Translate this page
زبان پارسی آیینه هویت ما ایرانیان در ایران و جهان است و باید همه ما در حفظ و ... مقاله را درک کند، به‌محض برخورد با یک غلط املایی، نسبت به کل موضوع بی‌اعتماد می‌شود. ... می‌نمایند که براساس وظیفه ملّی، مطالبی که در این نشریه منتشر می‌شود، به‌دور از خطاها و ...

People also search for

Apr 27, 2006 - زبان از یک دیدگاه می‌تواند فقط یک ابزار ارتباطی باشد، ابزاری که باید ... کارشناسی که محتوای تخصصی به زبان خود تولید می‌کند، خدمت مهم‌تری به ... بجز پاسداری از فرهنگ ایران که آنهم با نگهبانی از زبان پارسی سره آغاز .... پدران ما به ما ناخواسته خیانت کردند اما ما باید با زنده نگاه داشتن زبان و دین پارسی کوشا باشیم.

People also search for

Jan 4, 2014 - می توان گفت حضور زبان های ملّی و بین المللی در انواع رسانه ها امروزه ... به نظر می رسد حفظ زبان های بومی و محلی برای سلامت روحی و روانی افراد جامعه ... برخی چیزها را نمی توان توضیح داد بلکه باید تجربه کرد از جمله آنها استفاده از همین زبان مادری است زبان ... 14- تمام سازمان های مردم نهاد (N.G.O) ها به عنوان یک سرمایه ارزشمند ...
Missing: نظرتان ‎| ‎Must include: ‎نظرتان
May 7, 2014 - زبان با اهل زبان به اوج عزت صعود می‌کند یا به حضیض ذلت فرو می‌افتد. ... و مدرسه‌ها و بناهای دیگر اصفهان را ساخته‌اند باید می‌بودند تا آن مروارید گرانقدر در کنار ... جایی که مانع تکامل زبان نشود، سلامت و زیبایی زبان فارسی را حفظ کرد تا مبادا .... اگر ملوان نتیجه را داشته باشد به عنوان یک پای فینال خودش را مطرح می‌کند.
[4] به طور کلی باید گفت زبان یک مسئله چند وجهی است که بررسی آن با رشته های ... و زبان را به عنوان عامل مهم هویت ملی معرفی کرده و می فرمایند: «هویت ملی ما به زبان و ... و تأثیرگذاری بیشتر این دروس، می تواند ابزار مهمی برای پاسداری از زبان فارسی باشد. ... زبان فارسی سامان بخش هویت ما ایرانیان در ایران و جهان است و باید همة ما در حفظ و ...

People also search for

Nov 4, 2007 - متحول شده به یک جامعه مشخص باید در نظر گرفت. .... با شکل گیری دولت ملی و تمرکز دستگاه اداری، زبان نیز شکل ... باستان، گویش دری و همچنین زبان تازه وارد شده به فلات ایران (غربی) است. .... حفظ و گسترش زبان فارسی، نه به عنوان تن‌ها پاسداری از یک زبان که به .... قیمت هایی از بلیط های پروازی که باور نخواهید کرد!
Oct 31, 2016 - حفظ و گسترش زبان فارسی، نه به عنوان تنها پاسداری از یک زبان که به . ... نداریم بجز پاسداری از فرهنگ ایران که آنهم با نگهبانی از زبان پارسی سره آغاز میشود که ریشه . ... برای حفظ وپاسداری از زبان ملی چه باید کرد | مرجع پاسخگویی.
بهشون گفتم شما باید یک تفاوتی با آدمهای بیسواد داشته باشید! ... بیایید به جای کاربرد غیرضروری واژه های بیگانه، زبان زیبای پارسی رو حفظ کرده و ارتقا بدیم. ... از دیدگاه "سومریان ایرانی نژاد"، هنگامیکه ترازش در بخشی از سرشت، برای گاهبازه ای ...

People also search for

Mar 30, 2010 - زبان فارسی آیینه هویت ما ایرانیان در ایران و جهان است و باید همة ما در حفظ و ... گفتار مردم است بهره برداری کنیم و از کلمات و واژه های اصیل آن استفاده کرد. ... زبان شیرین فارسی را به عنوان یک میراث پرقیمت آسان به دست نیامده تا آسان ... نفوذ فرهنگ بیگانه شمرده شده و در این راستا همه ما ایرانیان احساس وظیفه ملی می نماییم .
Aug 22, 2016 - نتایج جستجوی عبارت به عنوان یک ایرانی به نظرتان برای حفظ پاسداری از زبان ملی چه باید کرد؟ در یک بند بنویسید از بین کلیه اطلاعات و ...